Bruksvilkår

1. Generelt

SantaStore.se anvender forbrukerkjøpsloven og fjernsalgsloven, alt i samsvar med svensk lov. For å handle hos oss må du være minst 18 år gammel, eller ha tillatelse fra en verge.

2. Bestill

Når du har fullført bestillingen, vil du motta en ordrebekreftelse til e-postadressen din. I bekreftelsen finner du all informasjon om produkter, pris, fakturerings- og leveringsadresse. Vær oppmerksom på at vi ikke tar ansvar for en levering som ikke er levert på grunn av feil informasjon. Hvis du oppdager at noe er galt med ordrebekreftelsen, vennligst kontakt oss umiddelbart.

3. Levering
Våre normale leveringstider er 8–12 virkedager. MERK! Bestillinger som legges inn i helgene sendes tidligst påfølgende mandag. Ved forsinkelser (uten at vi har varslet deg om lengre leveringstid), vennligst kontakt oss. For mer detaljert informasjon om levering, se vår leveringsinformasjon.

4. Priser
Kunder faktureres uten mva. i henhold til kapittel 5 i den svenske borgerloven – alle priser i butikken er oppgitt i SEK, og alle priser er eksklusive mva. Klarnas kasse kan oppgi priser inkl. mva., men som kunde vil du bli belastet eksklusive mva. Vi forbeholder oss retten til prisendringer forårsaket av prisendringer fra leverandører, trykkfeil i prislisten og prisfeil på grunn av uriktig informasjon, og forbeholder oss retten til å justere prisen. For mer informasjon, se vår [side]. leveringsbetingelser

5. Angrerett
Ved kjøp av varer på nettsiden har du som kunde en lovfestet angrerett på 14 dager som gjelder fra det tidspunktet du har mottatt varene du har bestilt.

5.1 Når du utøver angreretten din:
  • Du må varsle vår kundeservice om at du trekker tilbake forespørselen din. Meldingen må tydelig angi navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og hvilke varer returen gjelder.
  • Du bør umiddelbart (og senest innen de lovpålagte 14 dagene etter at du har gitt oss beskjed om angrerett) returnere produktene til oss.
  • Du er ansvarlig for returfrakt, levering og tilstanden til produktene ved retur. Produktene bør derfor sendes godt pakket og i god stand med originalemballasje.
  • Fra refusjonsbeløpet forbeholder vi oss retten til å trekke fra et beløp tilsvarende enhver verdireduksjon sammenlignet med produktets opprinnelige verdi i tilfelle et brukt eller skadet produkt.
5.2 Angreretten gjelder ikke for:
  • Produkter som har blitt forseglet (forseglet) av helse- eller hygieniske årsaker, og hvor forseglingen har blitt brutt av deg.
  • Produkter som har karakter av et forseglet lyd- eller videoopptak, og hvor forseglingen er brutt av deg.
  • Skreddersydd produkt, som er spesielt skreddersydd for deg eller har et tydelig personlig preg i henhold til dine ønsker.
  • Tjenester som er fullført og hvor du uttrykkelig har samtykket til at tjenesten starter uten angrerett.
  • Varer som kan forringes raskt, som for eksempel mat.
  • Serienumre på aviser eller blader.
For mer informasjon om den lovbestemte angreretten, se her .

6. Klager og krav
  • Vi inspiserer alle produkter før de sendes til deg. Skulle produktet fortsatt være skadet eller feilfraktet når det ankommer, forplikter vi oss, i samsvar med gjeldende forbrukervernlovgivning, til å utbedre feilen kostnadsfritt.
  • Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer en defekt vare.
  • Reklamasjonen bør sendes umiddelbart etter at mangelen er oppdaget.
6.1 Hvordan går du frem ved en klage?
  • Eventuelle feil og mangler skal alltid rapporteres til vår kundeservice, der du oppgir navn, adresse, e-postadresse og ordrenummer. Det er viktig at du også sender bilder og en beskrivelse av feilen.
  • Hvis vi finner ut at vi ikke kan reparere feilen eller levere et lignende produkt, refunderer vi deg for det defekte produktet i samsvar med gjeldende forbrukervernlovgivning. Vi dekker returfrakt for godkjente klager.
  • Vi forbeholder oss retten til å avvise en reklamasjon dersom det viser seg at produktet ikke er defekt i samsvar med gjeldende forbrukervernlovgivning. Ved reklamasjon følger vi retningslinjene fra den svenske klagenemnda, se arn.se.
7. Ansvarsbegrensning
  • Vi tar intet ansvar for indirekte skader som måtte oppstå på grunn av produktet.
  • Vi tar ikke ansvar for forsinkelser/feil som følge av omstendigheter utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Disse omstendighetene kan for eksempel omfatte streik, brann, krig, myndighetsvedtak eller manglende levering fra leverandører.
  • Videre tas det ikke ansvar for endringer i produkter/produktegenskaper som er blitt endret av den respektive leverandøren og andre faktorer som er utenfor vår kontroll.

8. Produktinformasjon
Vi forbeholder oss retten til å gjøre skrivefeil på denne nettsiden og til å selge ut produkter. Vi garanterer ikke at bildene gjenspeiler produktenes nøyaktige utseende, da det kan forekomme fargeforskjeller avhengig av skjerm, bildekvalitet og oppløsning. Vi gjør alltid vårt beste for å eksponere produktene så nøyaktig som mulig.

9. Personopplysninger og informasjonskapsler
Vi bruker informasjonskapsler på nettstedet vårt, primært for markedsføringsformål, og lagrer også dine personopplysninger i samsvar med gjeldende lovgivning (GDPR). Du kan lese mer om dette i vår Personvernregler .

10. Endringer i våre vilkår og betingelser

Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i vilkårene og betingelsene når som helst. Endringer i vilkårene og betingelsene vil bli publisert på nettstedet. De endrede vilkårene og betingelsene anses som akseptert når du legger inn en bestilling eller besøker nettstedet.

11. Tvist og lovvalg
  • Dersom en tvist ikke kan løses ved gjensidig avtale mellom selskapets kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende deg til den svenske klagenemnda, se arn.se. For innbyggere i et annet EU-land enn Sverige kan klager sendes inn på nett via EU-kommisjonens plattform for tvistemekling, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Ved tvist vil vi følge avgjørelser fra ARN eller et tilsvarende tvisteløsningsorgan.
  • Tvister angående tolkningen eller anvendelsen av disse generelle vilkårene og betingelsene skal tolkes i samsvar med svensk lov.